صفحه اصلي > خبر 
بروز رسانی: 1398-7-8 - 15:34:19
 


  نسخه چاپي    ارسال به دوست



 

بهره برداری از سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق در پایتخت

با راه اندازی سامانه هما، از این پس، رسیدگی به حوادث و اتفاقات شبکه برق در پایتخت، به شکل هوشمند، انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ در بیست و چهارمین هفته پویش بزرگ هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور رضا اردکانیان؛ وزیر نیرو؛ انوشیروان محسنی بندپی؛ استاندار تهران، عیسی فرهادی؛ فرماندار تهران، همایون حائری؛ معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، محمدحسن متولی زاده؛ مدیرعامل توانیر، غلامعلی رخشانی مهر؛ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و حسین صبوری؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق(هما) در پایتخت، رونمایی شد.

غلامعلی رخشانی مهر؛ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در آیین رونمایی از این طرح که صبح روز سه شنبه؛ 22 مهرماه در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، با اشاره به تلاش های انجام شده به منظور اجرای 85 طرح در قالب 24 برنامه طی مدت دوسال در کل کشور، راه اندازی سامانه "هما" را گامی ارزنده در هوشمندسازی فرایند مدیریت خاموشی و حوادث برق در کشور دانست و از مدیریت تماس های مردمی به ویژه در زمان تراکم تماس های تلفنی همچون بحران های جوی، حذف پاسخگویی فردی و هوشمندسازی ارتباط با مشترکان به شکل دوسویه، مدیریت عملیات و کاهش زمان رفع خاموشی ها، به عنوان بخشی از مهم ترین دستاوردهای حاصل از اجرای این طرح نام برد و افزود: نیروها و تجهیزات عملیاتی ادارات حوادث و اتفاقات، پیش از این به شکل تک منظوره فعالیت میکردند اما با اجرای طرح "هما" تیم های عملیاتی به شکل جامع و چندمنظوره درآمده و شاخص های عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تامین رضایت مشترکان، افزایش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد. 

رخشانی مهر همچنین با اشاره به تجربه موفق اجرای طرح قبض سبز و حذف قبوض کاغذی گفت: با تکمیل طرح های پیش رو در آینده ای بسیار نزدیک، تمامی خدمات 40 گانه شرکت های توزیع سراسر کشور به شکل کاملا غیرحضوری به مشترکان و متقاضیان ارائه خواهد شد و از این طریق، ایجاد شهر هوشمند، شایسته ایرانیان، محقق خواهد شد. 

حسین صبوری؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز در خصوص مزایای حاصل از راه اندازی سامانه"هما" گفت: ارتباط یک طرفه، ایجاد صف انتظار در زمان تراکم تماس های مردمی، انتخاب و اعزام غیرمکانیزه تیم های عملیاتی و عدم وجود نرم افزارهای رصد و پیگیری به روز را می توان از جمله مهم ترین معایب روش های قدیمی مورد استفاده در رفع حوادث رخ داده در سطح شبکه دانست.

وی اضافه کرد: در طرح هما و به منظور حذف معایب روش های قدیمی، شناسایی مشترکان و ارجاع درخواست های آنان به هریک از مناطق 22 گانه برق بدون دخالت اپراتور و به شکل کاملا هوشمند با بهره گیری از سامانه های اطلاعاتی و هوش مصنوعی انجام شده و سپس با بهره گیری از سامانه موقعیت یاب مکانی خودروهای عملیاتی و ارزیابی حجم وظایف محوله تیم های عملیاتی، مناسب ترین اکیپ کاری به شکل هوشمند، انتخاب و به محل خاموشی اعزام و پس از رفع خاموشی نیز اطلاعات مربوطه از طریق سامانه های طراحی شده، تکمیل و اطلاع رسانی به مشترک مبنی بر رفع خاموشی انجام می شود.

صبوری خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در ارتباط هموطنان، در این سامانه درگاه های متعدد ارتباطی همچون سامانه پاسخگویی هوشمند 121، اپلیکیشن همراه برق تهران، اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران و میز خدمت پایگاه اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نظر گرفته شده و در آینده ای نزدیک، psp ها و کدهای USSD نیز به این درگاه ها افزوده خواهد شد.

 

 

 

محمد علی منصوری - روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

 

 


١٥:٠١ - 1399/07/22 عدد : ١١٧٩ تعداد نمایش : 844
امتیازدهی

خروج




سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال