صفحه اصلي > گفتگو وگزارش خبری 
بروز رسانی: 1395-6-23 - 20:18:13
 


  چاپ ارسال به دوست


 

کاهش متوسط زمان پاسخگویی به درخواست های مشترکان در سال 95

مشاور فنی مدیرعامل و سرپرست مدیریت بازرسی و ارزیابی خدمات برق گفت: با اولویت بندی درخواست ها و مدیریت آنها، متوسط زمان پاسخگویی به مشترکان در شرکت توزیع برق تهران بزرگ کاهش یافت.

 مهندس محمد رحیم خانی در گفتگو با روابط عمومی  با اشاره به این که در سال گذشته مدت زمان پاسخگویی  به 19 ساعت رسید و این درحالی است که هدف این شاخص برای دوره زمانی مذکور 4 روز بوده است،اظهار داشت: کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست  های شهروندان در سال 95 ،کاهش تعداد درخواست های واصله،کاهش میزان شاخص سامانه (SI)  ازاهم دستاوردهای انجام شده در سال 95  بوده است.
 به گفته وی در سال گذشته  همچنین نسبت به  افزایش میزان رضایتمندی مشترکین به لحاظ رسیدگی به درخواستها، مشخص شدن نقاط قوت ونقاط قابل بهبود مناطق طی گزارشات دوره ای  و همچنین امکان مدیریت بهتر و موثرتر درخواستها و نقاط قابل بهبود آنها  از سوی مناطق اقدام شده است.
 مهندس رحیم خانی  در خصوص مبادی مختلف ورود درخواست ها به حوزه مدیریت بازرسی و ارزیابی  خدمات برق گفت: تماس مردمی با سامانه  85121، برید ه جراید، سامانه سامد از طریق نرم افزار و مکاتبات، مکاتبات برون سازمانی و سامانه جامع رسیدگی به شکایات شرکت توانیر از جمله مبادی ورود درخواست هاست و این حوزه  همچنین از طریق پست الکترونیکی، مراجعات حضوری مشترکین، صندوق صوتی ، فرم شکایات عمومی، سامانه پیام کوتاه و همچنین نامه های متفرقه  نسبت به رسیدگی به درخواست های ارسال شده مشترکان  اقدام می کند.
مشاور فنی  مدیرعامل  با اشاره به این که سامانه  85121  به عنوان سریعترین راه طرح درخواست ها   متذکر شد:وصول درخواست به صورت شبانه روزی از اقدامات  این مدیریت است که در ساعات اداری(16-8) از سوی کارشناسان سامانه 85121، از ساعت 16 الی 20 توسط کشیک مستقر در سامانه و از ساعت 20 الی 8 صبح روز بعد توسط سیستم پیامگیر تعبیه شده کلیه درخواستها دریافت می  شود و پس از وصول درخواست و تجزیه و تحلیل آن در صورت نیاز به ثبت و پیگیری بعدی، درخواست مربوطه به صورت رکورد یکتا در سیستم نرم افزاری ثبت و تا مرحله پایانی و اطلاع رسانی به مشترک مورد پایش و پیگیری قرار می گیرد.
 به گفته وی در بعضی موارد نیاز به ثبت رکورد نبوده و کارشناسان مستقر در سامانه با انجام راهنمایی های لازم و رفع ابهام مشترکین مسئله بوجود آمده را مرتفع  می کنند.
مهندس رحیم خانی از دیگر اقدامات انجام شده  در حوزه این مدیریت  را تهیه گزارشات دوره ای جهت انعکاس وضعیت درخواستها و شکایات و عملکرد واحدهای اجرایی به منظور تحلیل عملکرد و بهبود شاخص ها در بازه های زمانی ماهیانه ، فصلی و سالیانه و برگزاری جلسات واکاوی به منظور بررسی و ریشه یابی علل بروز شکایت و درخواست ها و تحلیل نقاط قوت و ضعف مناطق و هم اندیشی به منظور بهبود فرآیندها عنوان کرد و افزود:  استخراج و انعکاس موارد و موضوعات خاص به واحدهای ذیربط ستادی به منظور جلوگیری از تسری آن و در صورت نیاز  بازنگری فرآیندهای مرتبط و همچنین  پایش عملکرد مامورین نصب کنتور به لحاظ عدم اخذ وجه به هنگام نصب از  دیگر  وظایف  این مدیریت است.
ارائه طرح های تشویقی به منظوربهبود ارائه خدمات بهتر به مشترکین

85121 سرپرست  مدیریت بازرسی و ارزیابی خدمات  برق    همچنین  انجام بازدیدهای دوره ای و میدانی از مناطق برق و بررسی تصادفی پرونده ها و مستندات موجود به لحاظ پایش نحوه عملکرد، وضعیت شبکه، سلامت اداری و.. را  از اهم برنامه های راهبردی و همه جانبه  عنوان کرد و اظهار داشت: این برنامه ها  در قالب  تعیین و تشخیص نقاط قوت و ضعف واحدهای اجرایی و تاکیدات و برخوردهای لازم در چارچوب ضوابط و مقررات و دستورالعمل ها انجام می شود.
وی در نظر گرفتن طرح های تشویقی برای پرسنل  به منظوربهبود ارائه خدمات بهتر به مشترکین و تاکید بر رعایت طرح تکریم ارباب رجوع را گامی موثر در راستای  تحقق شعار اقتصاد مقاومتی  عنوان کرد.
 مشاور فنی مدیر عامل با اشاره به انجام بازدید و ارزیابی و رتبه بندی مناطق بر اساس عملکرد،رسیدگی به شکایات و درخواست های  مشترکان از مبادی مختلف به عنوان اهم اقدامات شاخص؛ تصریح کرد: این حوزه همچنین نسبت به اخذ بازخورد از مشترکین و اطلاع رسانی های لازم در صورت عدم امکان اجابت درخواستها و همچنین کنترل عملکرد مامورین نصب لوازم اندازه گیری از منظر سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی  اقدام می کند.
 مهندس رحیم خانی در پایان  در خصوص  چالش های پیش روی  این حوزه  گفت: مسائل مربوط به بودجه مناطق برق بعضا موجب کندی روند اجابت درخواست ها می شود که عمدتا در حوزه بهره برداری  است از این رو این موضوع  نیازمند تبیین دقیق تر برنامه های PM  در حوزه بهره برداری  به منظور برنامه ریزی موثرتر خواهد بود.85121
وی  همچنین با اشاره به  موضوع برق های غیرمجاز  که به صورت مکرر استفاده می شود؛  ایجاد تعامل و هماهنگی با ارگانهای نظامی و انتظامی را نسبت به پایش   این پدیده اثربخش عنوان کرد و هماهنگی بیشتر مناطق برق با شهرداری های مربوطه  را موجب تسریع در روند رسیدگی به  آن دسته از درخواست های مشترکین که فصل مشترک بین این  دو ارگان می باشد را  گامی موثر در راستای بهبود و پیشرفت فعالیت ها ضروری خواند.



 

 

 


١٦:٢٢ - 1396/05/22 عدد : ٢٧٨ تعداد نمایش : 67



خروج




سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال